reklama

Obed môj každodenný

... alebo ako sa dajú nastaviť hodiny podľa hladného človeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vstanem. Hmmm! Ešte predtým ako pretriem unavené oči (nachápem z čoho sú unavené veď boli celú noc zatvorené), zamyslím sa. Čo bude dnes na obed? Niečo z múky, mäso alebo nejaký kulinársky výmysel mojej skvelej babičky. Jaj, milujem tie jej recepty. Ako tak rozmýšlam jedna z vecí, ktorú by som zobral na opustený ostrov, je ona s jej kuchyňou. Ale potom by sa z opusteného ostrova sa stal ostrov husto obývaný. Domorodci z ďalekého okolia by zacítili vôňu, povedzme osúchov a takých tých zatočených koláčikov, ktorých meno presne nepozám, ale chutia skvele, a okamžite by sa presťahovali. No a potom by mi nič neostalo. To by som bol vážne naštvatý. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez týždeň varí ona, mama je v robote a ja s bratom by sme skôr podpálili kuchyňu ako spravili poriadne jedlo, ktoré by sme boli ochotný skonzumovať. Aby som vás vyviedol z omylu zas takí negramotní v oblasti gastronómie nie sme (vieme zapnúť mikrovlnku alebo trúbu a pripraviť polotovar, ešte párky a spol., ale to nemôžem obedovať celý rok), ale kto raz okúsil kuchyňu svojej babky tak sa vykašle na všetko, čo má akúkoľvek spojitosť s hranolkami, pizzou a inými výdobytkami modernej spoločnosti. Normálne mi ani veľmi nevadí, že ráno musím skorej vstať, aby som išiel nakúpiť ingredienci na obed. Cestou do obchodu a späť si opakujem, že to čo práve robím, pomáha tomu aby som bol za pár hodín bol sýty a spokojný. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okolo 11:00 sa podvedomky začnem obracať k najbližšiemu chronometru a kontrolovať čas. A v podstate to nie je v podvedomí, ale v bruchu. Raňajky už doznievajú a opäť sa uvoľňuje miesto pre ďalší z denných chodov. Obed. Mňam. Jeden z najdôležitejších okamihou dňa.

Tesne pred 12:00 napätie vrcholí. Brácho pozerá ako hladná šelma a pýta sa kedy sa ideme naládovať. Je mi jasné, že keby sme čakali ešte chvíľu tak sa zožerieme navzájom. Vyrážame. Cieľ: zameraný. Babkin dom. Býva naštastie 10 metrov od nás, takže nás presun veľmi nevyčerpá. Zaklopem. A počujem: " Á, to už je dvanásť hodín, podľa vás sa dajú hodiny nastaviť ".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, ako to robí, ale v momente ako dôjdeme je jedlo akurát. T.j. ani horúce ani studené. S takýmto skillom som sa u nikoho iného nestretol. 

Existuje tu síce jeden problém. Pred hlavným jedlom treba zjesť polievku. Som ako malé decko, nenávidím polievky. Každú chvíľu mám nejakú inú výhovorku ako napríklad, že dnes je Medzinárodný ďeň nejedenia polievok, tréner mi to zakázal alebo najoblúbenejšia:" Ja zjem radšej dvakrát toľko rezňov, ale polievku niééé". Na rovinu, ešte ani raz som neuspel. Smola. Cez polievku sa musím vždy prehryzť, aby som sa dostal k vytúženému hlavnému chodu. A potom to je jedna báseň. Ako od Smreka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobrú chuť.

Mimochodom dnes som mal kapustové cvekrle. Neviem sícem, či sa to takto píše, ale som spokojne najedený. 

Juraj Frindrich

Juraj Frindrich

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent=bytosť komplikovaná a okolím neidentifikovateľná, tak trochu cvok, ale inak OK Zoznam autorových rubrík:  ŠportDejinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu